tisdag 18 juli 2017

Låt Gud i tro befästa dej



1. Låt Gud befästa dej i tro,
som bästa skölden är.
Ej fienden oss unnar ro,
men gör oss jämt besvär.

2. I tro på Herren Jesus Krist
jag lever och jag dör.
Han är min hjälp, så satans list
mej inte skada gör.

3. Jag tror att jag hör honom till
som mej så dyrt har köpt.
Förbli hos honom nu jag vill,
jag är till honom döpt.

4. Jag tror att Gud mej älskat har,
försonat mej med sej,
han är mitt mäktiga försvar
när satan hotar mej.

5. Hans gode Ande vittnesbörd
om barnaskap mej ger.
Den Ondes makt är nu förstörd,
jag den ej fruktar mer.

6. Jag tror att Anden driver mej
och bönens konst mej lär
och verkar tro som visar sej,
besegrar mörkrets här.

7. Jag tror att Jesu Kristi blod
från synden rena kan.
Då han för mej gjort saken god,
den Ondes rätt försvann.

8. Som Fader Gud bevisar sej
när nöd jag lida får,
och ingen ska inbilla mej
att han i vrede slår.

9. Jag tror att Jesus lever än
och räds ej gravens bo.
Till sist han väcker mej igen
till evig frid och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar